Ν.2251/1994 (κωδικοποιημένος)
Κάθε καταναλωτής ή και ένωση καταναλωτών έχουν το δικαίωμα, σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων περί αθέμιτων ή παραπλανητικών ή επιθετικών πρακτικών ή παραπλανητικών παραλήψεων, όπως ορίζονται στα άρθρα 9α έως 9η του Ν.2251/1994 να ζητούν την δικαστική παύση κάθε αθέμιτης εμπορικής πρακτικής και την παράλειψή της στο μέλλον, καθώς και αποζημίωση για την ζημία που υφίστανται εξαιτίας της πρακτικής αυτής. Τα ένδικα βοηθήματα μπορεί να ασκούνται, χωριστά ή από κοινού, κατά ενός ή περισσοτέρων προμηθευτών του ίδιου οικονομικού τομέα ή κατά ιδιοκτήτη κώδικα, εφόσον αυτός προωθεί κώδικα που ενθαρρύνει τη μη συμμόρφωση.
Οι καταγγελίες των καταναλωτών εναντίον προμηθευτή, υποβάλλονται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, από την οποία διαβιβάζονται στον προμηθευτή, ο προμηθευτής υποχρεούται να απαντά, εγγράφως, επί των καταγγελιών εντός της προθεσμίας που τάσσεται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ
Στην ιστοσελίδα του 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή είναι δυνατή η 24ωρη υποβολή καταγγελιών που αφορούν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών και το παρεμπόριο.
Στην Ηλεκτρονική πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών – ΗΕΔ (Online Dispute Resolution - ODR) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία επιτρέπει τόσο σε ευρωπαίους καταναλωτές όσο και σε εμπόρους (προμηθευτές) που εδρεύουν στα κράτη-μέλη στην Ε.Ε. να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές που ανακύπτουν από συμβάσεις πώλησης ή παροχής υπηρεσιών που συνάπτονται μέσω διαδικτύου. Αυτό ισχύει είτε πρόκειται για εγχώριες είτε για διασυνοριακές συναλλαγές. (ΦΕΚ 1421/Β/2015)
Καταγγελίες που αφορούν επιχειρήσεις της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου μπορείτε να τις υποβάλλετε στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου -ΕΝΤΥΠΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ-ΑΝΑΦΟΡΑΣ
Στην Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου έχει συσταθεί Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού για την εξώδικη επίλυση των διαφορών ανάμεσα σε προμηθευτές και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών.
Οι αιτήσεις /αναφορές/καταγγελίες προς την Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού ΠΕ ΛΕΣΒΟΥ υποβάλλονται στο Τμήμα Εμπορίου - ΕΝΤΥΠΟ ΑΙΤΗΣΗΣ/ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Στοιχεία επικοινωνίας της Ένωσης Καταναλωτών Λέσβου (ΕΝ.ΚΑ.Λ): τηλ./φαξ: 2251025738, Δ/νση: Προσφυγικές κατοικίες Χρυσομαλλούσας 81100 Μυτιλήνη, email: en-ka-l@otenet.gr
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΡΑΣΗ | ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ | ΤΗΛΕΦΩΝΟ | e-mail /FAX |
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ Δ/ ΝΣΗ |
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ |
ΚΟΥΜΑΝΙΑ ΜΑΡΙΑ ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ |
2251353404 2251353406 |
22510 – 46150 m.koumania@pvaigaiou.gov.gr a.laskaridou@pvaigaiou.gov.gr |
ΑΝΔΡΟΜΕΔΑΣ 15, 811 00 ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟ 1 & 3 |